Під поняттям “розвал-сходження” розуміється коригування положень коліс машини щодо його кузова. Процес включає етап сходження та етап розвалу. Від правильності встановлення та регулювання колеса залежить дуже багато. Це і поведінка автомобіля під час руху, його входження в поворот, зносостійкість гуми. І, безперечно, безпека. Дуже часто на дорогах відбуваються аварійні ситуації саме через непрофесійне виконання сходу-розвалу.
Раніше процедура виконувалася схилами. Сьогодні ж на їхню зміну прийшли датчики, які виконують діагностику та надають точні та коректні значення. Найбільш сучасним способом вважається 3D розвал-сходження. Якщо шукаєте, де зробити 3D розвал-сходження в Дніпрі звертайтесь до Авто-Профі. Тим не менш, велике значення має професіоналізм майстра. Від нього залежить якість регулювання та подальший стан справ.
Розвал: що це?
При зміні рівня коліс щодо вертикалі утворюється кут. Це є розвал. Коли відстань між колесами вгорі більша, ніж унизу, розвал вважається позитивним. Зазвичай, він прийнятний для вантажних автомобілів, тому що при їх завантаженні та навантаженні на колеса колеса виходять в однакове положення.
Розвал вважається негативним, коли ситуація обернена: колеса зверху стоять усередину, а знизу вшир. Це оптимальний варіант, тому що в такому положенні зношування гуми значно знижується.
Сходження: що це?
Сходження може бути позитивним та негативним. Загалом, це різниця між площинами автомобіля та обертанням коліс.
Негативним сходженням прийнято вважати, коли задні колеса розташовані далі один від одного, а передні відповідно ближче. Чим більше відхилення за сходженням, швидше зношуються колеса.
5 факторів некоректного розвал-сходження
Якщо розвал-сходження виконано неточно, поведінка автомобіля дасть про це знати:
- Чути вереск коліс на повороті навіть на низькій швидкості.
- Щоб авто їхало прямо, доводиться повертати кермо трохи праворуч або ліворуч.
- Якщо кермо відпускається, машина відразу починає їхати вправо або вліво.
- Помітно підвищується зношування гуми.
- Після повороту кермом, він із утрудненням крутиться в початкове положення.
Якщо на сухій дорозі можна контролювати автомобіль, але його крен на мокрій дуже небезпечний. Імовірність дорожньо-транспортної пригоди чи аварійної ситуації збільшується у рази. Автомобіль стає непередбачуваним, особливо в момент крутого повороту. Крім цього, водієві доведеться бути завжди напоготові. І, крім необхідності стежити за дорогою та ситуацією навколо свого транспортного засобу, йому доведеться стежити за становищем авто щодо прямої. Нарешті, у рази підвищується знос коліс.
Якщо розвал-сходження виконані коректно, авто більш стійке та надійне. Зношування коліс знижується, а економія палива збільшується.
Коли потрібна послуга сход-розвалу
Експерти рекомендують проводити цю процедуру кожен 15-20 тисяч кілометрів пробігу. А також, якщо:
- Колесо потрапило у глибоку яму, наслідком чого став вигин диску.
- Змінилася відстань між днищем та дорогою.
- Здійснювалася заміна деталей ходової.
Сход-развал не вважається обов’язковим після заміни коліс, амортизаторів чи стабілізаторів.
Де зробити розвал-сходження?
Нерідко автовласники намагаються самостійно відрегулювати кут коліс, що призводить до великих помилок та підвищеного зносу шин у кращому випадку. Самостійно визначити кут досить складно. Особливо якщо немає спеціального обладнання, хоча б “тих часів”. Тому набагато безпечнішим і дешевшим стає звернення до СТО, оснащені сучасним обладнанням. Ми не рекомендуємо заощаджувати на цій послузі. Тим більше, що її вартість набагато нижча, ніж ціна можливих наслідків за некоректного виконання розвалу-сходження.