Якщо про призначення деяких автомобільних аксесуарів водій може і не знати, то упори противідкатні і бампера добре відомі кожному. Понад те, їх наявність передбачено ПДР. Пряме призначення пристрою – забезпечення стабільного становища автомобіля під час його зупинки. Тим більше, якщо це вантажний автомобіль із причепом.
Тримач коліс має трикутну конструкцію. Колеса транспортного засобу упираються в подібний пристрій, та забезпечується потрібна стійкість техніки. Якщо зупинка передбачається на похилій ділянці дорожньої колії, то ризик того, що автомобіль може безконтрольно скотитися з місця зупинки, збільшується в рази. Упори, що відрізняються високою якістю, витримують навантаження і вантажного і легкового автомобіля. Це факт. Але все ж таки підбирати подібні пристрої необхідно правильно. Буде це одиночний або попарний варіант також важливо.
Противідкатні упори вибирають із розрахунком на навантаження конкретного транспортного засобу.
Навантаження не повинно бути менше ніж 50% маси всього автомобіля. Якщо в комплектацію легкового автомобіля може входити один упор, то вантажний автотранспорт, вага якого 3,5 тонн і більше передбачає у своїй комплектації два противідкатні пристрої. Це мінімальна їхня кількість. Причепи, що важать 750 кілограмів і вище, фіксують під час зупинки упорами. Вони виконують при цьому функцію гальма стоянки, який у причепах і напівпричепах відсутній.
Якщо конструктивно упори мають трикутну форму, то матеріал для їх виготовлення буває різний. Один із них – пластик. Розрахований на навантаження більше ніж 40 тонн. Такі типи комерційного транспорту як фури, фургони, завантажені причепи використовують у дорожній практиці пластикові тримачі коліс. Низькі фрикційні властивості пластику компенсуються установкою у пристрої сталевих пластин-штирів. Тримачі при цьому добре закріплюються і на асфальтовій і на ґрунтовій поверхні дороги.
Свої прямі функції пристрої виконують за критично високих (+60°С) і критично низьких (-40°С) температур. Опади у вигляді дощу, снігу не є перешкодою ефективного використання упорів. Зважаючи на всі ці переваги, варто відзначити і недолік пристроїв. Протистояти сильним механічним впливам вони не можуть. Для гарантії стійкості краще встановлювати упори попарно і на одній осі. Або використовувати метод дублювання колеса з іншого боку.
Експлуатаційні характеристики гумових утримувачів коліс гарні. Високопластичні властивості гуми цьому сприяють. Відмінні фрикційні якості упорів утворюють міцну зчіпку із різним типом дорожньої поверхні. Незважаючи на перенесення високих навантажень, гумові пристрої можуть забезпечити безпеку лише малотоннажним транспортним засобам.
Якщо авто є засобом для перевезення сипучого вантажу, то найкращими будуть утримувачі коліс із металу. Витримувати великі навантаження – одна із функцій металевих упорів. Вони міцні, надійні. Вирізняються тривалим терміном експлуатації. Обмеженням застосування металевих фіксуючих пристроїв є перевезення автотранспортом легко займистих небезпечних вантажів. Іскра, що може виникнути в металі, створить вогненебезпечну ситуацію.
При виборі пристроїв враховують не лише матеріал, з якого вони виготовляються. Ширина колеса та його радіус – ще одні показники, на які слід звертати увагу. Повинна дотримуватися умова щільного прилипання як до дорожнього покриття, так і до колеса.
Компанія Комтранс Україна пропонує противідкатні упори та бампера гарної якості. Це різні типи пристроїв на будь-який бюджет. Можна вибрати гумові варіанти чи складні. На проблемних ділянках дороги страховка ручного гальма не буває зайвою. Вибирайте найкраще. Цей принцип завжди себе виправдовує.